LET'S PLAY!

ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΤΑ ΟΦΕΛΗ ΤΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΜΑΘΗΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ, ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΠΑΙΔΙΑΤΡΩΝ.


Το μη δομημένο παιχνίδι, έξω στη Φύση, βοηθά τα παιδιά να ανακαλύψουν τον κόσμο


Εκτός από αντιπυρετικά και αντιβιώσεις, οι παιδίατροι "συνταγογραφούν" και πολύ παιχνίδι. Σε πρόσφατη αναφορά της, η Αμερικανική Ακαδημία Παιδιάτρων επισημαίνει ότι το παιχνίδι είναι απαραίτητο για την υγιή ανάπτυξη των παιδιών, ενθαρρύνοντας τους γονείς να εξασφαλίζουν όσο το δυνατόν περισσότερο χρόνο παιχνιδιού για τα παιδάκια τους. Παράλληλα, η Ακαδημία επισημαίνει ότι εξίσου σημαντικό είναι το παιχνίδι να αποτελεί εργαλείο των εκπαιδευτικών στην διαδικασία μάθησης. 

Παιχνίδι σημαίνει σταθερότητα, ασφάλεια και κοινωνικότητα

Η αλήθεια είναι ότι το παιχνίδι, όπως επιβεβαιώνουν και οι ειδικοί, είναι πολλά περισσότερα από μία χαρούμενη δραστηριότητα για τα παιδιά. Συμβάλλει στην καλή λειτουργία του εγκεφάλου και προάγει δεξιότητες απαραίτητες για μια καλή σχολική επίδοση. 
Στον αντίποδα,όταν τα παιδιά στερούνται για κάποιο λόγο το παιχνίδι και επομένως την ασφάλεια και την σταθερότητα που αυτό προσφέρει ανάμεσα στους "συμπαίκτες" (ενήλικες ή συνομήλικα παιδιά),  δείχνουν να βιώνουν το λεγόμενο τοξικό στρες, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ομαλή τους ανάπτυξη. Δεδομένο είναι ότι το παιχνίδι μαθαίνει στα παιδιά την προ-κοινωνική συμπεριφορά,  τα βοηθά να διαχειρίζονται τις αντιξοότητες που προκύπτουν στην παιδική ηλικία.

Σύμφωνα με την Αμερικανική Ακαδημία Παιδιάτρων, το παιχνίδι είναι μία εγγενής δραστηριότητα  οποία εμπειριέχει την ενεργή συμμετοχή και ανταμείβει τα παιδιά με χαρούμενες ανακαλύψεις. Το παιχνίδι, σύμφωνα με τους επιστήμονες, είναι εθελοντικό, διασκεδαστικό και πολλές φορές αυθόρμητο και τα παιδιά που το απολαμβάνουν αναπτύσσουν καλύτερα τις εκτελεστικές τους λειτουργίες, κάνοντας ένα βήμα μπροστά όσον αφορά στην σχολική ετοιμότητα. Επιπρόσθετα, έρευνες που έχουν γίνει σε ζώα έχουν δείξει ότι το παιχνίδι οδηγεί σε αλλαγές στον εγκέφαλο σε επίπεδο κυττάρων αλλά και συμπεριφοράς και αυτό, με την σειρά του, προάγει την μάθηση.

Πιο συγκεκριμένα, όταν τα παιδιά ασχολούνται με δραστηριότητες που συνάδουν με την ηλικία τους, οι οποίες περιλαμβάνουν καθοδήγηση και συζήτηση και όχι απαραίτητα ασκήσεις ή αποστήθιση, μαθαίνουν καλύτερα. Γενικά η μάθηση γίνεται πιο εύκολη όταν αξιοποιείται το εγγενές κίνητρο και όχι εξωγενή κίνητρα, όπως, για παράδειγμα, η "πρόκληση" του σκορ (test scores).

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις