ΜΥΑΛΟ ΞΥΡΑΦΙ

 ΜΕ ΕΠΑΡΚΗ ΥΠΝΟ, ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΟ ΧΡΟΝΟ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΙΣ ΟΘΟΝΕΣ ΚΑΙ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ. ΕΝΑ ΣΤΑ ΔΥΟ ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΙΣ ΗΠΑ ΔΕΝ ΚΟΙΜΑΤΑΙ ΕΠΑΡΚΩΣ ΤΟ ΒΡΑΔΥ, ΕΝΩ ΠΕΡΙΠΟΥ ΕΞΙ ΣΤΑ ΔΕΚΑ ΣΠΑΤΑΛΟΥΝ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΔΥΟ ΩΡΕΣ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΗΝ ΟΘΟΝΗ. ΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ "ΘΥΜΟΥΝΤΑΙ" ΔΥΟ ΣΤΑ ΔΕΚΑ. 


Ο περιορισμός του χρόνου που τα παιδιά ξοδεύουν μπροστά σε μια οθόνη σε λιγότερο από δύο ώρες την ημέρα, σε συνδυασμό με τον επαρκή ύπνο και την καθημερινή σωματική δραστηριότητα σχετίζεται με καλύτερη γνωστική λειτουργία. Αυτό συμπεραίνεται σε έρευνα που δημοσιεύθηκε στο The Lancet Child & Adolescent Health, στο πλαίσιο της οποίας οι επιστήμονες μελέτησαν περίπου 4.500 παιδιά ηλικίας 8 έως 11 χρόνων. Οι ειδικοί βρήκαν ότι πάνω από τα μισά (51%) κοιμόντουσαν αδιάλειπτα από 9 έως 11 ώρες το βράδυ (δηλαδή σύμφωνα με τις επίσημες συστάσεις), το 37% των παιδιών περνούσαν λιγότερο από 2 ώρες την ημέρα μπροστά σε μια ηλεκτρονική οθόνη, ενώ το 18% έκαναν κάποια σωματική δραστηριότητα για τουλάχιστον μία ώρα ημερησίως. Ωστόσο, μόλις 5 στα 100 παιδιά πληρούσαν τον συνδυασμό των τριών αυτών παραμέτρων, ενώ ένα στα 3 δεν "σκόραρε" σε καμία από αυτές. 



Περαιτέρω, σύμφωνα με την έρευνα, τα παιδιά κοιμόντουσαν κατά μέσο όρο 9 ώρες κάθε βράδυ, παρακολουθούσαν ημερησίως 3.6 ώρες μπροστά σε κάποια οθόνη και έκαναν κάποια σωματική δραστηριότητα 3.7 ημέρες την εβδομάδα. Όπως διαπίστωσαν οι ειδικοί, η γνωστική λειτουργία των παιδιών, που έχει με την σειρά της να κάνει με την μνήμη, την ικανότητα προσοχής, την ταχύτητα στην επεξεργασία δεδομένων και την γλώσσα, προάγεται όταν κοιμούνται επαρκώς, δεν το παρακάνουν με την χρήση οθονών και ασκούνται καθημερινά. Μάλιστα, τα παιδιά που συνδυάζουν και τις τρεις παραμέτρους θεωρούνται τα πιο ευνοημένα, είναι οι masters όσον αφορά στις γνωστικές επιδόσεις.

"Ξέρουμε ότι η σωματική δραστηριότητα, ο ύπνος και οι ώρες μπροστά σε μια οθόνη μπορούν ανεξάρτητα να επηρεάσουν την ποιότητα της γνωστικής λειτουργίας των παιδιών. Ωστόσο, αυτές οι συμπεριφορές δεν είχαν ποτέ εξεταστεί συνδυασμένες. Είχαμε την ευκαιρία να δούμε πώς η συμμόρφωση με τις συστάσεις σε όλες αυτές τις παραμέτρους σχετίζονται με την γνωστική λειτουργία ενός μεγάλου δείγματος παιδιών στις ΗΠΑ", δήλωσε ο Jeremy Walsh, επικεφαλής της μελέτης.

Οι επιστήμονες συμβουλεύουν τους γονείς να έχουν ενεργοποιημένα τα αντανακλαστικά τους όταν το παιδί τους χρησιμοποιεί το Διαδίκτυο. Είναι σημαντικό να ξέρουν με ποιον μιλά (αν μιλά με κάποιον), τι ακριβώς κάνει, αλλά και να το ενθαρρύνουν να ασκείται. Εξίσου σημαντικό είναι να δημιουργούν χώρους όπου απαγορεύονται οι συσκευές μέσα στο σπίτι, όπως, για παράδειγμα, στα υπνοδωμάτια. 














Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις