ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ: ΝΑΙ ΣΤΑ ΟΡΙΑ, ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΩΣΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ

ΕΡΕΥΝΑ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΤΗΣ ΖΥΡΙΧΗΣ ΔΕΙΧΝΕΙ ΟΤΙ ΟΙ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΙ ΣΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΣΥΣΚΕΥΩΝ ΣΤΟΥΣ ΕΦΗΒΟΥΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΕΙΩΝΕΙ ΤΗΝ ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΗ ΤΟΥΣ ΕΠΙΔΟΣΗ, ΑΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ. 


Κάποιες φορές, η επιστημονική έρευνα έρχεται να αποκαλύψει παράδοξα ευρήματα. Η επιβολή ορίων στην χρήση των ηλεκτρονικών συσκευών στους σπουδαστές μπορεί και να έχει αντίστροφα αποτελέσματα ως προς την ακαδημαϊκή τους απόδοση, σύμφωνα με νέα έρευνα. Επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο της Ζυρίχης ανέλυσαν τις συνήθειες 1100 πανεπιστημιακών φοιτητών με ποικίλες καταβολές και βρήκαν ότι ο αντίκτυπος των περιορισμών στην χρήση της τεχνολογίας, αλλά και οι λόγοι για τους οποίους οι γονείς θέτουν αυτούς τους περιορισμούς ως προς την χρήση των υπολογιστών, των "έξυπνων" τηλεφώνων, της τηλεόρασης, των tablets και των συσκευών ηλεκτρονικών παιχνιδιών, μπορεί, στην πράξη, να έχουν τα αντίθετα από τα επιθυμητά αποτελέσματα.
Περαιτέρω, οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι οι φοιτητές που υπέστησαν περιορισμούς από το οικογενειακό τους περιβάλλον, με σκοπό να τα πάνε καλύτερα στις ακαδημαϊκές τους υποχρεώσεις, δεν είχαν κάποιο πλεονέκτημα. Το αντίθετο, κατέγραψαν χειρότερες επιδόσεις από τους συνομηλίκους τους στο Πανεπιστήμιο. Ωστόσο, ούτε η παντελής έλλειψη οριοθέτησης ως προς την συχνότητα χρήσης της τεχνολογίας είναι η λύση. Το "κλειδί" είναι η επιχειρηματολογία πίσω από την επιβολή περιορισμών και όχι τα ίδια τα όρια.


H σωστή χρήση είναι το "κλειδί"

Για παράδειγμα, όταν οι γονείς έχουν υγιείς λόγους για τους οποίους θέτουν περιορισμούς, όπως είναι η προστασία της όρασης ή η επισήμανση ότι ο χρόνος μπροστά σε μια οθόνη μειώνει την σωματική δραστηριότητα των νέων, τότε δεν καταγράφονται αρνητικές επιδόσεις στο πανεπιστήμιο. Οι ερευνητές υποθέτουν ότι στην συγκεκριμένη περίπτωση, οι γονείς δεν επιβάλλουν περιορισμούς μόνο για να τους επιβάλουν, αλλά προσφέρουν εναλλακτικές προτάσεις απασχόλησης και δραστηριότητας στα παιδιά τους και έτσι μακροπρόθεσμα τους κάνουν καλό και ως προς τις ακαδημαϊκές τους επιδόσεις.
Οι επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο της Ζυρίχης ενθαρρύνουν τους γονείς να προσεγγίζουν το ζήτημα της χρήσης της τεχνολογίας με πρακτικό αλλά και συνεργατικό τρόπο με τα παιδιά τους, συνυπολογίζοντας τα οφέλη αλλά και τα μειονεκτήματα της χρήσης αυτής. Ας μην ξεχνάμε ότι υπάρχουν, για παράδειγμα, ηλεκτρονικά παιχνίδια τα οποία αναπτύσσουν την στρατηγική σκέψη και την ικανότητα ανάλυσης. Εκείνο που σε κάθε περίπτωση έχει σημασία είναι οι γονείς να επισημαίνουν στα παιδιά τους με ευθύ τρόπο τους κινδύνους της (υπερβολικής) χρήσης. 
Αξίζει να αναφέρουμε ότι άλλες έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί στο παρελθόν έχουν δείξει ότι η χρήση της τεχνολογίας στο λύκειο και το πανεπιστήμιο μπορεί να καλύψει μαθησιακά κενά, αρκεί να γίνεται με σωστό τρόπο. Η εστίαση στην μάθηση μέσω της αλληλεπίδρασης, στην χρήση ψηφιακού υλικού προσαρμοσμένου στις εκπαιδευτικές ανάγκες των εφήβων, αλλά και η ενεργή συμμετοχή των εκπαιδευτικών (με καθοδήγηση) μπορούν πραγματικά να βοηθήσουν την μάθηση και να οδηγήσουν σε εποικοδομητική χρήση. Από μόνη της η τεχνολογία και το ψηφιακό υλικό δεν μπορούν να οδηγήσουν σε σημαντική ακαδημαϊκή εξέλιξη. Είναι απαραίτητη και η σωστή χρήση.


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις