ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΝΟΙΕΣ


ΑΠΟ ΚΟΥΝΙΑ! ΟΣΟ ΠΙΟ ΝΩΡΙΣ ΕΞΟΙΚΕΙΩΝΟΝΤΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΗ, ΤΟΣΟ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΕΞΑΣΚΟΥΝ ΤΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΤΟΥΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ, ΕΝΩ ΒΕΛΤΙΩΝΟΥΝ ΚΑΙ ΤΟ ΛΕΞΙΛΟΓΙΟ ΤΟΥΣ.


Οι ειδικοί λένε ότι όσο νωρίτερα διαβάζουμε στο μωρό μας, τόσο καλύτερες επιδόσεις αναμένεται να καταγράψει αργότερα στο σχολείο και τόσο περισσότερο θα αγαπήσει το διάβασμα γενικότερα. Νέα έρευνα έρχεται τώρα να δείξει ότι η εξοικείωση του παιδιού με μαθηματικές δραστηριότητες από νωρίς στο σπίτι μπορεί να προλειάνει το έδαφος για άριστες επιδόσεις του στην αριθμητική αργότερα, αλλά και καλύτερο λεξιλόγιο!


                                                                                                        Τι λένε οι έρευνες

Πιο αναλυτικά, ερευνητές από το KU Leuven στο Βέλγιο βρήκαν ότι όταν για παράδειγμα οι γονείς μιλούν στα παιδιά για τα χρήματα στο σούπερ μάρκετ αλλά και για τη δοσολογία των συστατικών στην μαγειρική, αλλά και όταν παίζουν μαζί τους επιτραπέζια ή παιχνίδια με κάρτες ή παιχνίδια που έχουν να κάνουν με την κατηγοριοποίηση των αντικειμένων κατά χρώμα, σχήμα και μέγεθος, συμβάλλουν στην πρώιμη κατάκτηση μαθηματικών δεξιοτήτων.
Όπως δήλωσε ο επικεφαλής της έρευνας Belde Mutaf Yildz, "οι δραστηριότητες αυτές συνδέονται με μια ακριβέστερη εκτίμηση της θέσης ενός ψηφίου σε μία κενή αριθμητική γραμμή. Επιπρόσθετα, η ενασχόληση με κάρτες ή επιτραπέζια παιχνίδια σχετίζεται με καλύτερες δεξιότητες όσον αφορά στον εικονογραφικό υπολογισμό".
Αξίζει να σημειώσουμε ότι προηγούμενη έρευνα του Πανεπιστημίου Purdue είχε επίσης βρει ότι το να ενθαρρύνουμε τα παιδιά να ασχολούνται με την αριθμητική δεν τους βοηθά μόνο στο να καταλαβαίνουν μαθηματικές αρχές αλλά, παράλληλα, εμπλουτίζουν το λεξιλόγιό τους. Αυτό μπορεί να συμβαίνει γιατί τα μαθηματικά εμπεριέχουν την ερώτηση-απάντηση και έτσι όταν για παράδειγμα οι γονείς συζητούν μαζί τους για την αξία και συγκρίνουν ποσότητες ή τιμές, αυτό βοηθά τα παιδιά να βελτιώσουν τις δεξιότητές τους στον προφορικό λόγο.


Όσο πιο νωρίς, τόσο πιο καλά

Και οι δύο έρευνες δίνουν έμφαση στην σημασία της πρώιμης εξοικείωσης με τα μαθηματικά και τονίζουν ότι οι γονείς θα πρέπει να ενθαρρύνονται ώστε να δουλεύουν με τα παιδιά τους προς αυτή την κατεύθυνση όταν είναι στο σπίτι. Φυσικά, δεν χρειάζεται να είναι μαθηματικές διάνοιες για να το κάνουν αυτό. Αρκεί να δείξουν στα παιδιά ότι τα μαθηματικά είναι μέρος της καθημερινότητας. Μπορούν να επισημαίνουν στα παιδιά τα διαφορετικά σχήματα για παράδειγμα στα τρόφιμα, να μετρούν τις φράουλες που έβαλαν στο πιάτο τους και πόσες ενδεχομένως περίσσεψαν. Μια άλλη ιδέα είναι να συγκεντρώσουν σε μία σακούλα μικρά αντικείμενα που βρήκαν σε μία βόλτα στο πάρκο και να ρωτήσουν τα παιδιά να μαντέψουν πόσα περίπου είναι αυτά. Από κοινού μετά μπορούν να τα μετρήσουν προκειμένου να επιβεβαιώσουν αν υπολόγισαν σωστά ή πόσο κοντά εκτίμησαν τον αριθμό τους.
Όπως λένε οι ειδικοί, ποτέ δεν είναι νωρίς να μιλήσει κανείς στα παιδιά για την αριθμητική. Άλλωστε, ας μην ξεχνάμε ότι μία από τις πρώτες τους φράσεις, είναι "κι άλλο!".





Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις