ΛΙΓΟΤΕΡΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ, ΠΙΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ
Ουκ εν τω πολλω το ευ, έλεγαν οι αρχαίοι ημών πρόγονοι και φαίνεται ότι αυτό ισχύει και στην περίπτωση των παιδικών παιχνιδιών. Οι περισσότεροι σύγχρονοι γονείς προσπαθούν να μην κακοκαρδίζουν τα αγγελούδια τους, προλαβαίνοντας την "ανάγκη" τους για περισσότερα παιχνίδια. Ειδικά στις γιορτές, με την αφορμή του Αη Βασίλη, που έρχεται στο σπίτι, αλλά έρχεται και στο σπίτι της γιαγιάς, περνά και από το σχολείο...τα παιδιά λαμβάνουν ένα σωρό δώρα, τα οποία, ίσως, να μειώνουν, τελικά, την αξία του παιχνιδιού. Νέα έρευνα αποκαλύπτει ότι ένα περιβάλλον με λιγότερα παιχνίδια μπορεί να οδηγήσει σε υψηλότερης ποιότητας παιχνίδι, ειδικά για τα νήπια.
Επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο του Τολέδο έβαλαν 36 νήπια να παίξουν σε δύο διαφορετικές φάσεις: στην πρώτη, τα παιδιά είχαν στη διάθεσή τους τέσσερα παιχνίδια, ενώ στη δεύτερη 16. Οι ερευνητές παρατήρησαν τα νήπια, στο μισάωρης διάρκειας παιχνίδι τους, με διαστατικά παιχνίδια, από τα οποία πολύ λίγα περιείχαν μπαταρίες. Εκείνο που βρήκαν είναι ότι όταν τα παιδιά είχαν στη διάθεσή τους λιγότερα παιχνίδια, ξόδευαν περισσότερο χρόνο παίζοντας με ένα μόνο παιχνίδι. Ως εκ τούτου, η προσοχή τους ήταν πιο επικεντρωμένη και έπαιζαν πιο δημιουργικά. Αντίθετα, τα παιδιά που είχαν στη διάθεσή τους 16 παιχνίδια είχαν αποσπασμένη προσοχή και πήγαιναν γρήγορα από το ένα στο άλλο.
Σύμφωνα με τα πορίσματα της έρευνας, κατά τη διάρκεια της νηπιακής ηλικίας τα παιδιά μπορεί να αναπτύσσουν, ωστόσο, δεν έχουν ακόμη καταφέρει να αποκτήσουν υψηλά επίπεδα ελέγχου της προσοχής. Συνεπώς, η προσοχή και άρα το παιχνίδι τους μπορεί να διακόπτεται από παράγοντες στο περιβάλλον τους που προκαλούν απόσπαση.
Τι να κάνετε: Αποθηκεύστε τα παιχνίδια των παιδιών σας σε κατηγορίες και βγάζετε μία ή δύο τη φορά, έτσι ώστε τα παιδιά να μην μοιράζονται ανάμεσα σε πολλά πράγματα. Θα διαπιστώσετε ότι έτσι θα παραμείνουν πιο συγκεντρωμένα.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου