ΤΟ ΜΩΡΑΚΙ ΣΤΗΝ ΚΟΙΛΙΑ ΜΑΣ "ΠΑΙΡΝΕΙ" ΤΑ ΜΥΑΛΑ!

Καμιά φορά αστειεύομαι στους γύρω μου, λέγοντάς τους ότι πάσχω από "πρώιμο Αλτσχάιμερ". Εννοείται ότι το λέω χαριτολογώντας, δεδομένου ότι το Αλτσχάιμερ είναι μία νόσος που δεν "σηκώνει" καθόλου χιούμορ. Απλά, πιάνω τον εαυτό μου να χάνει συχνότατα τα κλειδιά, να ψάχνει το τηλεκοντρόλ και τη συσκευή του κινητού, να βρίσκει, σπανιότερα, τα πιο απίθανα και μη φαγώσιμα πράγματα στο ψυγείο(!). Η αφηρημάδα μού θυμίζει την θρυλική, πια, Πάστα Φλώρα στην ταινία "Μια τρελή οικογένεια" και την ακόμη πιο θρυλική ατάκα "Στέλιο, ήρθες;":)) Την αποδίδω στο άγχος μου και στα πολλά που έχω στο μυαλό μου και κάπως έτσι παρηγοριέμαι.
Αρκετά, όμως, με εμένα. Στο Διαδίκτυο διάβασα μία έρευνα που αφορά στη μνήμη των εγκύων, η οποία φαίνεται ότι επηρεάζεται κατά τη διάρκεια αυτής της θαυμαστής αυτής περιόδου. Για μια έγκυο είναι "φυσιολογικό" να ψάχνει το κινητό της, ενώ μιλάει με αυτό(!), να ξεχνάει έναν πολύ γνωστό τηλεφωνικό αριθμό ή την τσάντα της στο εστιατόριο.

Μωράκι, μήπως θυμάσαι πού έχω βάλει το κινητό μου;

Τέσσερις στις 5 εγκύους με "baby brain"

Αυτή η αφηρημάδα των εγκύων επιβεβαιώνεται από πρόσφατη επιστημονική μελέτη, η οποία καταλήγει ότι η "μνήμη μωρού" (baby brain) είναι ένα πραγματικό φαινόμενο. Πιο αναλυτικά, ερευνητές στην Αυστραλία ανέλυσαν τα δεδομένα 20 μελετών αναφορικά με τη σχέση ανάμεσα στην εγκυμοσύνη και τις αλλαγές του εγκεφάλου. Συνολικά, 709 έγκυοι συγκρίθηκαν με 521 μη εγκύους. Αυτό που βρέθηκε είναι ότι οι έγκυοι κατέγραψαν πολύ χειρότερες επιδόσεις σε τομείς που έχουν να κάνουν με την προσοχή, την αποφασιστικότητα, τον σχεδιασμό και την μνήμη. Και ενώ, αυτή η πτώση στην γνωστική λειτουργία ξεκινά από το αρχικό στάδιο της εγκυμοσύνης, οι διαφορές είναι πιο εμφανείς στο τρίτο τρίμηνο. Στην πραγματικότητα το "baby brain" απαντάται σε 4 από τις 5 εγκύους.
Όπως επισημαίνουν οι ειδικοί, η έρευνα είναι συμβατή με πρόσφατες μελέτες που δείχνουν ότι ο εγκέφαλος των γυναικών χάνει φαιά ουσία κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Αυτό το αποδίδουν στο γεγονός ότι ο εγκέφαλος δίνει περισσότερη έμφαση σε πιο σημαντικά πεδία που συνδέονται με την κύηση, όπως είναι το "δέσιμο" με το έμβρυο. Σημαντικό είναι ότι αυτή η αφηρημάδα δεν γίνεται εύκολα αντιληπτή από το περιβάλλον των εγκύων ή από τις ίδιες, δεδομένου ότι δεν είναι σημαντικής κλίμακας.




Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις